INFO PAR CFLA PROJEKTU
IK Māravoti projekts Nr.8.3.1.2/19/A/009 “Vēstures pētniecība ar arheologu metodēm” tiek īstenots ar Centrālās finanšu un līgumu aģentūras(CFLA) – sadarbības iestādes atbalstu pamatojoties uz Ministru kabineta (turpmāk — MK) 2018. gada 5. novembra noteikumiem Nr.667 “Darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” 8.3.1. specifiskā atbalsta mērķa “Attīstīt kompetenču pieejā balstītu vispārējās izglītības saturu” 8.3.1.2. pasākuma “Digitālo mācību un metodisko līdzekļu izstrāde” pirmās projektu iesniegumu atlases kārtas īstenošanas noteikumi”.
IK Māravoti Projekts Nr.8.3.1.2/19/A/009 uzsāka savu īstenošanu 2020.gada 21.februārī, noslēdzot līgumu ar CFLA, un tā darbība paredzēta līdz 2021.gada 31.decembrim.
Projekta kopējais finansējums : 41 036,19 EUR, no kura 70% – 28 725,33 EUR ir ESF publiskais finansējums un 30% 12 310,86 EUR ir privātais- IK Māravoti līdzfinansējums.
Projekta mērķis ir pamatskolas 7.klasei izveidot vienu digitālu mācību un metodisko līdzekļu komplektu (turpmāk – digitālie mācību līdzekļi-DML)Vēstures mācību priekšmeta, tēmā “Sabiedrība aizvēsturē”, kam izveidota starppriekšmetu saikne – moduļi ar Matemātikas, Dizaina un tehnoloģiju, Mākslas priekšmetiem, Kultūrizpratnes un pašizpausmes mākslā jomu.
DML komplekta mērķis ir radīt iespēju pamatskolas 7.klases skolēniem attīstīt būtiskas Pilsoniskās un sociālās jomas pētnieciskās prasmes – tādas kā: novērošana, kopsakarību saskatīšana, analizēšana, atsevišķu faktu sintezēšana, hipotēzes izvirzīšana, argumentēšana, pierādīšana, secināšana, cēloņu un seku sakarību saskatīšana un pamatošana, kā arī palīdzēs īstenot mācību priekšmeta “Latvijas un pasaules vēsture” sasniedzamos rezultātus caur arheologu domāšanas prizmu. DLM iekļautā multimediālā informācija par senvēsturi Latvijas teritorijā un Pasaulē, sniegs skolēniem iespēju spriest par Akmens, Bronzas un Dzelzs laikmeta iedzīvotāju dzīvesveidu, sabiedrības modeli, pasaules uzskatiem, vērtību sistēmu.
Projekta izveidoto DML uzdevumi:
1.Kalpot skolēnu kultūridentitātes un kultūrpiederības apziņas aktualizēšanai;
2.Attīstīt skolēnu personību, veicinot atbildīgas, cieņpilnas attieksmes veidošanos pret Latvijas un pasaules
kultūras mantojumu;
3.Palīdzēt skolēniem teorētiski iegūtās zināšanas un prasmes pielietot dzīvē un citu mācību jomu
priekšmetos – Matemātikā, Dizainā un tehnoloģijās, Mākslā, Kultūrizpratnes un pašizpausmes mākslā jomā.
4. Palīdzēt skolēniem ar mācīšanās traucējumiem atviegloti izzināt vēsturi.
5.Palīdzēt pedagogiem strādāt radoši un attīstīt metodisko meistarību.
Galvenās darbības:
1.darbība. Darba grupu domāšanas darbnīcas
Darba grupas un moduļu darba grupas darba pienākumu sadale digitālo materiālu elementu sagatavošanas izstrādei un saskaņošanai ar autoriem -izpildītājiem un projekta biroja darbiniekiem: 3D mākslinieku, tehnisko redaktoru, datorprogrammētāju, grāmatvedi. Apakšgrupu veidošana. Autorlīgumu, darba līgumu, uzņēmuma līgumu slēgšana. DML komplekta ieceres saturiska precizēšana, saskaņošana ar tematiem, detalizēta melnrakstu izstrāde visam DML komplektam. DML filmu scenāriju, metodisko pielietojamību, dizaina, satura melnrakstu radīšana, vizualizēšana. Vēlāk lemšana par DML pārveidi pēc Ekspertu Atzinumiem.
2.darbība. DML elementu uzkrāšana.
Digitālo materiālu elementu: vizuāla, tekstuāla, audiāla, video avotu apzināšana, meklēšana, atlase, sagrupēšana, montāža, autortiesību subjektu noskaidrošana, juridiska noformēšana. Digitālo materiālu dizaina izstrāde dažādiem tehnoloģiskajiem veidiem.
3.darbība. DML montāža.
Digitālo materiālu montāža, metodisko materiālu izstrāde, noformējums.
4. darbība. DML pielāgošana.
DML adaptācija, modifikācija, atbilstoši padziļinātai mācīšanās pieejai, bērniem ar mācīšanās traucējumiem.
5.darbība. DML neatkarīgā recenzēšana.
Digitālo materiālu nodošana diviem neatkarīgiem ekspertiem- Atzinuma saņemšana.
6.darbība. DML pirmo izmaiņu iestrāde.
Ieteikumu iestrādašana digitālajos materiālos un metodikās.
7. darbība. DML aprobācija.
Darbs ar divām aprobācijas iestādēm, no kurām viena – Rīgas 41.vidusskola, otra – Jelgavas Spīdolas Valsts ģimnāzija. Plānots, ka kopā būs vismaz 40 bērni- aprobētāji. Semināra vadīšana, aprobācijas uzraudzība, vienas macību stundas filmēšana metodiskiem nolūkiem. Atzinumu saņemšana.
8. darbība. DML otro izmaiņu iestrāde.
Ieteikumu iestrādašana digitālajos materiālos un metodikās.
9.darbība. Publicitāte.
Informācija par projektu visā tā laikā IK “Maravoti “vietnē www.maravoti.klki.lv. Tiek atjaunota reizi trijos mēnešos vismaz. Publikācija laikrakstā “Izglītība un kultūra”, “Jelgavas vēstnesis”, materiālu ieceru prezentācija Vēstures skolotāju biedrībai – vēsturnieku un vēstures skolotāju diskusija, vēlāk – gatavo DML prezentācija ikgadējā konferencē. Materiālu publicēšana interneta vietnē www.maravoti.klki.lv , Skola2030