CFLA Digitālo mācību līdzekļu projekts Nr.8.3.1.2/19/A/009 “Vēstures pētniecība ar arheologu metodēm”
Lasīt tālākPROJEKTA GAITA
Decembrī mācību līdzekļu izstrāde ir nonākusi savā pēdējā fāzē – viss saturs ir sagatavots, to ir izvērtējuši eksperti – Dr.hist. Vitolds Muižnieks un Mg. hist. Edgars Plētiens un ir noslēdzies aprobācijas process Rīgas Angļu ģimnāzijā (vad. ped. Artis Buks)un Jelgavas Spīdolas Valsts ģimnāzijā (vad. ped. Baiba Atmane). Skolēni izmēģināja gan interaktīvās – tiešsaistē pieejamās darba lapas, gan skatījās mācību filmas, animācijas. Aprobācijas procesa rezultātā skolēni ieguva vienreizēju pieredzi strādājot ar jauniem, moderniem mācību materiāliem, kā arī projekta veidotājiem bija iespējams novērtē izstrādāto mācību līdzekļu piemērotību un efektivitāti, lai varētu veikt pēdējos uzlabojumus. Skolēniem bija iespēja skatīties daudz mācību filmu. Un
Lasīt tālākProjektā regulāri turpinās testējamo materiālu publicēšana resursu krātuvē un aprobācija. Novembrī uzsāk aprobāciju Rīgas Angļu ģimnāzija intensīvā kursa veidā. Projektā problēmas rada valstī izsludinātā ārkārtas situācija, covid-19 ierobežojumi. Projektā rodas grūtības aprobācijas iestādēm piedāvāt iecerētos moduļus mākslā, jo attālinātā mācību procesā praktiska darbība ar materiāliem un tehnoloģijām ir ļoti ierobežota.
Lasīt tālākProjekta eksperti iepazīstas ar izveidotajiem materiāliem, notiek diskusijas un pirmie labojumi. Septembrī tiek uzsākta digitālo mācību līdzekļu aprobācija Jelgavas Spīdolas Valsts ģimnāzijā. Regulāri tiek publicēti gatavie materiāli pie projekta tēmām, lai tos varētu testēt digitālajā vidē gan aprobācijas iestādes, gan sabiedrības interesenti.
Lasīt tālākProjektā joprojām tiek uzkrāti digitālie elementi, kurus neizdevās sagatavot covid-19 ierobežojumu dēļ. Noslēgts sadarbības līgums ar Latvijas Nacionālo Vēstures muzeju, tiek filmēti rekvizīti muzeja krātuvē.
Lasīt tālākTiek montēti digitālie mācību līdzekļi un to daļu (filmu) apspriešanā tiek iesaistīti sabiedriski aktīvi vēsturnieki.
Lasīt tālākProjektā darbu uzsāk matemātikas un mākslas moduļu grupa. Tiek plānotas metodikas par keramiku, 3D printeriem un to saistību ar arheoloģisko izrakumu 3D atradumiem, rotkalšanu un celošanu, arhitektūru un vidi.
Lasīt tālākŠajā laika periodā uzsāka darbu moduļu- mākslas darba grupa, kura plāno atsevišķu tematu sasaisti ar vizuālās mākslas, dizaina un tehnoloģiju, matemātikas jomām. Kā arī uzsākta metodisko materiālu izstrāde pamattēmām. Tiek turpināta sadarbība ar muzejiem, plānojot, gatavojot rekvizītus un saturu jaunām muzejpedagoģiskām programmām. (28.10.2020.) Piedāvājam ielūkoties moduļu darba grupas izstrādātajā plānā un apspriest to, sūtot savus komentārus uz epastu: maravoti@inbox.lv Moduļu darba grupas plāns 5.11.2020.
Lasīt tālākŠajā laika periodā tika noslēgti sadarbības līgumi ar Latvijas Nacionālo Vēstures muzeju un Āraišu arheoloģisko parku par muzejpedagoģisko programmu pielāgošanu, jaunu izstrādi, atbilstoši projektā izstrādājamās programmas noteiktām tēmām – izbraukuma mācību stundām. Projekta tēmas tika apspriestas ar Vēstures skolotāju biedrības skolotājiem. Tika uzfilmēti jauni video materiāli par dzelzsrūdas ieguvi, alvas liešanu, vikingiem, seno keramiku.
Lasīt tālākŠajā laika periodā ir pilnībā izstrādātas un pamata, tehniskajā darba grupās apspriestas visas projekta satura 14 tēmas, ir apkopoti dati par nepieciešamajiem materiāliem-elementiem, kartēm, atlasīti prototipi, precizēts laika kalendārs filmēšanas procesam, ir uzfilmēti 10 Latvijas pilskalni, senpilsētas, apmetnes, stāstījumi par tiem un seno būvniecību. Ir uzsāktas sarunas par konkrēto tematu tematiskajām ekskursijām, lai saskaņotu tās ar projektā veidojamo mācību programmu (ar Tērvetes Koka pili un Āraišu arheoloģisko parku). Ir notikušas diskusijas par vēstures tematu izstrādi moduļos. Aicinām iepazīties ar tematisko karti un iesūtīt savus priekšlikumus! (skat.Kontakti) Projekta tēmas Senvēsture plānojums, SR un DML 30_06_2020 publ
Lasīt tālākProjekta pamatgrupa izstrādā 14 tēmas Senvēsturē, diskutējot par tēmu formulējumiem, iekļaujamajiem avotiem, materiāliem, attēliem un veidojamajām mācību filmām. Tiek rakstīti scenāriji, izstrādāti mācību uzdevumi. Darba grupa apzin kopējo projektā paveicamo un plāno, kā un kad to īstenot.
Lasīt tālāk