CFLA DIGITĀLAIS PROJEKTS VĒSTURĒ

2021. gada decembrī

Decembrī mācību līdzekļu izstrāde ir nonākusi savā pēdējā fāzē – viss saturs ir sagatavots, to ir izvērtējuši eksperti – Dr.hist. Vitolds Muižnieks un Mg. hist. Edgars Plētiens un ir noslēdzies aprobācijas process Rīgas Angļu ģimnāzijā (vad. ped. Artis Buks)un Jelgavas Spīdolas Valsts ģimnāzijā (vad. ped. Baiba Atmane). 

Skolēni izmēģināja gan interaktīvās – tiešsaistē pieejamās darba lapas, gan skatījās mācību filmas,  animācijas. Aprobācijas procesa rezultātā skolēni ieguva vienreizēju pieredzi strādājot ar jauniem, moderniem mācību materiāliem, kā arī projekta veidotājiem bija iespējams novērtē izstrādāto mācību līdzekļu piemērotību un efektivitāti, lai varētu veikt pēdējos uzlabojumus.

Skolēniem bija iespēja skatīties daudz mācību filmu. Un aptaujas anketās viņi arī min, ka tās sniedz daudz jaunu zināšanu un palīdz mācīties. Neierastāk bija darboties clasfoww.com interaktīvajā vidē. Secinājums no pedagogu un skolēnu puses – ja šajā vidē pieslēdzas vairāk kā 20 skolēni, tad pastāv iespēja, ka kādu šī vide izgrūž un tad ieteikums ir izvēlēties pāru darba formu.

Ieskats skolēnu aptaujas datos:

Projekta noslēguma  seminārā vadošie satura izstrādes un aprobācijas pedagogi tikās, lai apspriestu skolēnu elektroniskās aptaujas rezultātus un nepieciešamās izmaiņas digitālajos mācību materiālos un metodikās.

No kreisās – v Artis Buks, Baiba Atmane un projekta satura vadošais eksperts Ernests Sviklis

Pēc pēdējo korekciju veikšanas, izstrādātie mācību līdzekļi un ieteikumi  būs pieejami IK Māravoti mājas lapā. Jau nākamajā mācību gadā tos pilnā mērā varēs izmantot visi vēstures skolotāji.

Daži ekspertu atzinumi par projekta materiāliem.

Mg. hist. Edgars Plētiens

” Izstrādātie materiāli kopumā atbilst mācību priekšmeta  Latvijas un pasaules vēsture  programmas saturam un būtiski papildina skolotāja iespējas dažādot mācīšanas pieeju. Materiāli ir veidoti tā, lai skolotājs varētu tos gatavā formātā lietot mācību stundās, kā arī tos iespējams pielāgot katra skolotāja vajadzībām, izvēloties tikai konkrētus saturiskos jautājumus.”

” Materiāli veidoti tā, lai uzsvērtu to, cik būtiski ir saglabāt kultūrvēsturisko vidi un tajā atrodošo kultūras mantojumu, kā arī veido izpratni par sarežģītiem, ar šiem aspektiem saistītiem, jautājumiem.”

“Ņemot vērā konkrētam tematiskajam lokam atvēlēto stundu skaitu, iespējams, daļa no materiāliem netiks izmantoti pilnā mērā. Taču šis aspekts nemazina materiālu vērtību, jo tie ir izmantojami arī veicot projekta darbus, kuros plašāks informācijas daudzums ir nepieciešams. No satura viedokļa ir būtiski uzsvērt, ka materiāli ir pielietojami ne tikai mācību darbā, bet arī muzeja pedagoģiskajā darbā, kā arī sabiedrības vispārējā izglītošanā. Ir uzteicams autoru izstrādātais materiāls, kas ir video formātā, jo līdz šim par konkrēto tematisko loku video materiāli principā nebija pieejami. Šie materiāli paver iespēju veidot skolēniem vispārīgāku izpratni par šo laika periodu.”

“Tieši skolotāja izmantotās metodes būs tās, kas noteiks, kādā veidā tiks izmantoti materiāli. Jāatzīmē, ka atsevišķus materiālus pastāv iespēja izmantot arī vidusskolas posmā paredzētā satura apguvei. Kopumā šie materiāli vērtējami kā būtisks papildinājums tam, lai nodrošinātu vispusīgu, izzinošu un interesantu mācību procesu skolēniem.”

 

Dr. hist. Vitolds Muižnieks

“Izraudzītās tēmas aptver plašu jautājumu loku, kas skar seno iedzīvotāju sadzīvi, saimniecību, materiālo un garīgo kultūru, periodā no akmens līdz dzelzs laikmetam. Sagatavotie video materiāli palīdzēs skolēniem iejusties aizvēstures perioda iedzīvotāju dzīvesveidā, kā arī uzskatāmi raksturo dažādas prasmes un nodarbes, kuras toreiz bija vitāli svarīgas. Šāda formāta vizuālie materiāli līdz šim mācību procesā plaši nav izmantoti.”

Ieskats aprobācijas procesā: