Skip to content
Skolēniem
18. temats. Tematiskā diskusija – kopsavilkums “Sabiedrība aizvēsturē”
III Viktorīna aizvēsturē
- Sadalieties nelielās grupās!
- Viktorīnai paredzēti 4 posmi:
- Tests, ko pilda visas grupas vienlaicīgi;
- Jautājumu maratons uz atbildes ātrumu un precizitāti;
- Augstākas sarežģītības uzdevumi;
- Radoši uzdevumi.
- Pirmais posms. Atbildi uz jautājumiem:
- Kad un kāpēc Latvijas teritorijā ienāca senākie iedzīvotāji?
- Kādās mītnēs cilvēki dzīvoja mezolītā?
- Kas liecina par cilvēku izpratni par pēcnāves dzīvi?
- Kādā veidā mēs iegūstam ziņas par sabiedrību aizvēsturē?
- Kādas nodarbošanās raksturīgas sabiedrībai vēlajā dzelzs laikmetā?
- Kādas ir pilskalna funkcijas?
- Otrais posms. Pēc iespējas ātrāk jāatbild uz jautājumiem:
- Kādi ir Aizvēstures laikmeti un laika skaitīšana?
- Kāds bija iedzīvotāju apģērbs, rotas un bruņojums dzelzs laikmetā?
- Kāda bija iedzīvotāju nodarbošanās un ikdiena dzelzs laikmetā?
- Kā mainās apbedīšanas tradīcijas no akmens līdz dzelzs laikmetam?
- Kā mainās keramika no neolīta līdz dzelzs laikmetam?
- Ko palīdz uzzināt Arheoloģija par sabiedrību un tās dzīvesveidu?
- Trešais posms. Padziļinātas grūtības pakāpes jautājumi:
- Izpēti kāda vēsturnieka (arheologa) viedokli par kādu konkrētu aizvēstures posma problēmu, kādas senlietas repliku vai atraduma attēlu! Pastāsti būtiskākās atziņas!
- Pamato, kāpēc neolītā mainās saimniekošanas veids! Kas to pierāda?
- Kā sabiedrības attīstību atspoguļo pilskalnu veidošanās? Kādus procesus tas ilustrē un kāpēc?
- Kādu ietekmi uz Latvijas teritorijas attīstību atstājuši vikingi? Kā tas ietekmējis mūsdienu kultūru?
- Ceturtais posms. Radošie uzdevumi:
- Izveidojiet plakātu, kurā ietverti galvenie senā cilvēka ikdienas darbības virzieni
- Uzzīmē 5 skices animācijas tēliem, kurus izmantotu multiplikācijas filmā par vikingu sirojumu!
- Izveidojiet īsu uzvedumu par tēmu medības paleolītā!
- Apraksti un uzskicē, kāds varētu izskatīties seno zemgaļu valdnieks Namejs!